Fintech, ekonomia współdzielona i nowe modele współpracy korporacji ze startupami

Gospodarka społecznościowa staje się istotnym elementem polskiej gospodarki. Skończył się etap rozważań, a intensywnie trwają zmiany tradycyjnych modeli biznesowych oraz porządkowanie prawa.

Angażując się ponad trzy lata temu w zrównoważony rozwój Polskiej gospodarki z długoterminową wizją, nawet my nie spodziewaliśmy się, iż zmiany mogą nastąpić tak szybko. Co więcej, są przyjęte z dużym entuzjazmem przez społeczeństwo, biznes, a nawet – co bardzo ważne – administrację.

Gospodarka społecznościowa jest nową gałęzią biznesu, która dzięki zastosowaniu technologii redefiniuje procesy dostępu do produktów oraz sposoby świadczenia usług. Jednym z najgłośniejszych przykładów są nowoczesne metody przewozu pasażerskiego koordynowane (bo nie oferowane!) przez Uber, BlaBlaCar i wiele innych firm. Natomiast w rzeczywistości największe zmiany dotyczą sektora usług finansowych.

Tak zwany fintech, tj. zastosowanie technologii do zwiększania efektywności świadczenia usług finansowych lub obsługi wybranych procesów w tym sektorze zadomowił się w Polsce na ogromną skalę. Waluty wymieniamy na platformach online jak walutomat i cinkciarz (to nie są kantory, tylko platformy społecznościowe), płatności dokonujemy za pośrednictwem niebankowych pośredników jak PayU i TPay, a pieniądze na rozwój biznesu można pozyskać na portalach crowdfundingowych.

Dyskusja o dalszych kierunkach zmian i sensownym podejściu do nich jest naszym celem i uczestniczymy w wielu projektach inicjowanych przez administrację (głównie prawne), korporacje (współpraca i zasysanie „świeżości” od dynamicznych startupów”) oraz środowisk młodych, innowacyjnych firm (startupy, scaleupy, MSP). Zachęcamy do współpracy z naszą siecią ekspertów w zakresie:

  1. Crowdsourcing – nowe koncepcje zarządzania i marketingu,
  2. Crowdfunding / crowdinvesting – alternatywne źródła finansowania,
  3. Fintech – technologie zwiększające efektywność świadczenia usług finansowych,
  4. Smart City – inteligentne i przyjazne miasta,
  5. Digital marketing – skuteczne strategie wykorzystania zmian nawyków społeczeństwa do realizacji strategii rozwojowych firm.

Wśród kilku najważniejszych wydarzeń w ostatnim czasie wymienić można:

  • Dynamiczny rozwój sektora alternatywnych finansów w Polsce,
  • Rozmowy dot. piaskownicy regulacyjnej dla branży FinTech przy udziale Komisji Nadzoru Finansowego,
  • Publikację raportów dot. rynku FinTech oraz ekonomii współdzielonej w Polsce,
  • Wzrost zatrudnienia polskiego oddziału Ubera do 500 osób, nie wliczając kierowców nazywanych partnerami,
  • Mnóstwo inicjatyw, których fundamentem jest współpraca startupów z korporacjami,
  • Radykalny wzrost popularności oraz idące za tym zwiększenie świadomości korzystania z usług firm funkcjonujących w sektorze gospodarki społecznościowej.

Cieszymy się, że jesteśmy jednymi z pierwszych uczestników tej istotnej zmiany, jej promotorami i zachęcamy do współpracy!

TAGI:

, ,

NEWSLETTER

Zapisując się będziesz otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach.

ZOBACZ TAKŻE