Jakie są polskie startupy?

Fundacja sektorowa Startup Poland prowadzi kolejną edycję badania środowiska startupów w Polsce. Na jego podstawie powstanie 4. edycja raportu "Polskie Startupy". Zachęcamy do uczestnictwa!

Fundacja sektorowa Startup Poland prowadzi kolejną edycję badania środowiska startupów w Polsce. Zachęcamy do uczestnictwa!

Raport „Polskie startupy” jest najważniejszą publikacją dotyczącą środowiska innowacyjnych firm technologicznych, dlatego zachęcamy do wzięcia udziału w ankiecie Fundacji Startup Poland http://raport2018.strikingly.com. Organizatorzy podają wiele powodów, dla których warto zgłosić projekt lub spółkę.

#1 Otwierasz polskie startupy na świat
Masz plany podboju globalnych rynków?

Będzie Ci łatwiej, gdy startupy z Polski bedą cieszyć się w świecie dobrą marką technologiczną. Narracja o polskich startupach, którą przedstawiamy w corocznym raporcie, dociera do zagranicznych inwestorów, dziennikarzy i międzynarodowych korporacji. Wzbudza zainteresowanie, inspiruje, pozwala porównywać z innymi krajami. Dane z naszego Raportu cytowane są w europejskich i światowych raportach o startupach.

Nie pozwól, by polskie startupy były białą plamą na mapie globalnych ekosystemów innowacji!

#2 Wpływasz na tych, którzy podejmują decyzję

Chcesz, by prawo było lepsze?
Twarde dane to potężna broń w walce o lepsze regulacje. Są punktem odniesienia dla tych, którzy projektują ustawy, czy programy finansowania innowacji. Coroczny raport Startup Poland trafia na biurka decydentów na każdym szczeblu, w tym Prezydenta RP i Prezesa Rady Ministrów.

Spraw, aby decydenci dowiedzieli się też o Twoich doświadczeniach z budowania startupu w Polsce. Nie pozbawiaj się wpływu na otoczenie prawne w swoim kraju.

#3 Pomagasz zmieniać mentalność polskich inwestorów

Uważasz, że w Polsce jest za mało prawdziwych VC?
Aniołowie biznesu, venture kapitaliści – oni wszyscy korzystają z raportu Startup Poland, by wyłapywać trendy i projektować swoją strategię inwestycyjną. Znamy przypadki majętnych Polaków, którzy pod wpływem Raportu zaczęli inwestować w startupy.

Chcesz, by w Polsce było więcej sensownych inwestorów? Komunikuj swoje potrzeby i oczekiwania, a z większą łatwością przyjdzie Ci zebrać kolejną rundę.

#4 Inspirujesz do wytrwałości

Chciałbyś, aby ludzie lepiej rozumieli, na czym polega budowanie startupu?
Dobrze wiesz, jak trudną podróżą jest budowanie firmy. Wiesz, że na każdy sukces przypada dziesięć razy więcej porażek. Wiesz, jak trudno zmagać się z wyzwaniami przedsiębiorcy w pojedynkę.

Ci, którzy dopiero zaczynają budować firmę, często nie potrafią ocenić swoich doświadczeń. Nie zawsze mają na kim się wzorować. Czy czas już pivotować? A może zamknąć biznes? Czy warto sięgać po inwestora? Jak ugryźć brak ludzi do pracy?

Pozwól innym inspirować się Twoimi doświadczeniami. Nie zamykaj swojej wiedzy w wąskim gronie znajomych. Pay it forward!

#5 Uczysz wielki biznes pracy ze startupami

Uważasz, że duży biznes nie rozumie startupów?

Korporacje mają pieniądze, struktury i rynek, a Ty masz produkt, który sądzisz, że mógłby się z ich pomocą szybko rozwinąć. Niestety, rozumowanie biznesowe startupów i ekonomicznych gigantów to dwie różne bajki. Korporacje nie rozumieją startupów, a startupy nie rozumieją korporacji.

Raport Polskie Startupy trafia co roku do menedżerów innowacji w największych korporacjach działających na polskim rynku. Stymuluje ich zainteresowanie inwestycjami w technologie i akwizycje. Dzięki Twojemu głosowi, Twój biznes wpada na radar największych graczy w Twojej branży.

#6 Robisz startupowy coming-out swojego regionu

Chciałbyś mieszkać w Krzemowej Dolinie i na każdym kroku spotykać innych founderów i inwestorów?
Doskonale zdajesz sobie sprawę, że Twój Słupsk, Kraków czy Warszawa to żadne Palo Alto ani San Francisco. Pierwsza lepsza kawiarnia wcale nie tętni startupowym życiem, a z kasjerem w Biedronce nie pogadasz o ostatnich IPO. Ale może właśnie pogadałbyś, jeżeli tylko inni w Twoim mieście wiedzieliby, że w ogóle jest tu ktoś, kto robi startupy? Może miasto otworzyłoby startupowy cowork, gdyby rajcy miejscy wiedzieli, że jest dla kogo? Może posłowie z Twojego regionu powalczyliby o większe środki na rozwój infrastruktury dla startupów, gdyby liczby pokazywały, że warto?

Pomóż swojemu lokalnemu środowisku zaistnieć w szerszej świadomości jako startupowy region. Pokaż, w czym się specjalizuje. Nie pozwól, by wszystkie decyzje zapadały z warszawskiej perspektywy.

TAGI:

, , ,

NEWSLETTER

Zapisując się będziesz otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach.

ZOBACZ TAKŻE